DaVinci rozwiązuje 19.2
Po pierwsze DaVinci można kupić raz na zawsze. Do tego dostępna jest wersja darmowa – posiada ograniczoną ilość efektów, brak renderowania HDR i brakuje w niej popularnych efektów typu Lens Flare czy Film Grain.
Po drugie, korekcja kolorów w DaVinci Resolve jest najbardziej zaawansowana w branży. Jest to logiczne, ponieważ program został pierwotnie stworzony wyłącznie do korekcji kolorów, a dopiero potem stał się oprogramowaniem do pełnoprawnego przetwarzania wideo.
Ten edytor wideo jest szeroko stosowany przez wiele znanych hollywoodzkich studiów filmowych w procesie tworzenia filmów, seriali, reklam, programów telewizyjnych i klipów wideo.
Istnieje możliwość wycinania, klejenia, dopasowywania klipów, synchronizacji plików audio i wideo, dodawania efektów i przejść, a także miksowania ścieżek, istnieje funkcja renderowania wsadowego, obsługa formatów XML, AAF i EDF do późniejszego przetwarzania projektów w Adobe Premiere, Apple Final Cut, Avid Media Composer i ProTools.
Kluczowe cechy:
- dwie skale czasowe;
- Tryb taśmy źródłowej;
- specjalny interfejs montażowy;
- automatyczna synchronizacja klipów i punktów edycji;
- Szybko przeglądaj całą oś czasu lub klipy ze zmienną prędkością odtwarzania w zależności od długości wideo;
- efekty transformacji, stabilizacji i synchronizacji;
- natychmiastowe renderowanie i przesyłanie materiałów na popularne platformy internetowe YouTube i Vimeo;
- bezpośredni import pojedynczych plików lub całego katalogu ze strony Wytnij bezpośrednio do projektu;
- możliwość skalowania interfejsu;
- niestandardowe ustawienia osi czasu;
- możliwość stosowania mieszania, transformacji, wtyczek ResolveFX i schematów kolorów do klipów;
- rozpoznawanie twarzy;
- precyzyjne przejście do żądanego fragmentu audio;
- funkcja stabilizacji obrazu;
- edycja klatek kluczowych za pomocą krzywych;
- Efekt Speed Warp;
- Przetwarzanie tylko zmienionych klatek zamiast ponownego kodowania całego pliku.
- integracja z platformą Frame.io;
- przyspieszone przetwarzanie materiału 3D;
- Przyspieszenie GPU;
- optymalizacja pracy z maskami;
- ulepszone śledzenie;
- optymalizacja buforowania;
- krzywe i histogramy;
- możliwość kopiowania schematów kolorów, okien, modułów śledzących i efektów wtyczek pomiędzy różnymi węzłami;
- poprawiona kompatybilność z wtyczkami OpenFX;
- obsługa Dolby Atmos, Auro - 3D, SMPTE ST2098 i 26-kanałowej magistrali do przetwarzania i tworzenia ścieżek audio w formatach dźwięku przestrzennego;
- współpraca przy HDR.
I wiele więcej...
Darmowa wersja ma kilka ograniczeń, których przeciętny użytkownik najprawdopodobniej nie zauważy. Należą do nich niższa rozdzielczość 4K, brak obsługi współpracy i znaki wodne w przypadku niektórych filtrów.
Narzędzie koncentruje się na plikach różnych typów, ma przyjemny interfejs i pozwala wykonywać różne operacje na plikach multimedialnych, przeprowadzać korekcję kolorów, łączyć wyniki fotografowania i dostosowywać ramki według własnych upodobań. Pomimo darmowej pracy, program przeznaczony jest bardziej dla profesjonalnych użytkowników, którzy potrzebują szerokiej funkcjonalności i mają wiele nierozwiązanych problemów.