DirectX 12 — pobierz dla Windows 7, 8, 10 i 11
Najnowsza wersja zapoznawcza zestawu SDK DirectX 12 Agility wprowadza nową funkcję o nazwie „GPU Load Stacks”, która powinna umożliwić Gry i aplikacje działają lepiej. Według firmy z Redmond: „Historycznie rzecz biorąc, pamięć VRAM procesora graficznego była niedostępna dla procesora, co zmuszało programy do kopiowania dużych ilości danych do procesora graficznego za pośrednictwem magistrali PCI.
Ten stan rzeczy zmienił się w ostatnich latach wraz z pojawieniem się zmiennowymiarowej BARRA (lub Smart Access Memory w implementacji AMD), która umożliwia systemowi Windows zarządzanie GPU VRAM w WDDM 2.0 lub nowszym, umożliwiając procesorowi dostęp do całej pamięci karty graficznej zamiast małe bloki podczas uruchamiania wielu zapytań.
„Dzięki pamięci VRAM zarządzanej przez system Windows, D3D udostępnia teraz pamięć sterty bezpośrednio procesorowi! Umożliwia to procesorowi i procesorowi graficznemu równoczesny bezpośredni dostęp do pamięci graficznej, eliminując potrzebę kopiowania danych z procesora do procesora graficznego, co zwiększa produktywność w niektórych scenariuszach.”
W opisie przedstawiono interesującą funkcję, która pozwala programistom na większą swobodę w optymalizacji gier i poprawie końcowej wydajności. Nie wiemy jeszcze, jak bardzo „sterty przesyłania GPU” faktycznie wpływają na wydajność, a w każdym razie minie trochę czasu, zanim zobaczymy to w jakiejkolwiek grze (zakładając, że zostanie ogłoszona implementacja).
Brak konieczności częstego dostępu do procesora jest zawsze dobrą rzeczą i pozwala w pełni wykorzystać dzisiejsze szybkie procesory graficzne, które obsługują szybką i dużą ilość pamięci VRAM, zmniejszając ogólne opóźnienia w działaniu.
Nowe rozwiązanie wymaga obsługi kart pamięci o zmiennej wielkości/inteligentnych zarówno w procesorze, jak i karcie graficznej, a także odpowiednich sterowników wymienionych na blogu Microsoft. Jeśli się nie mylimy, Resizable BAR jest obsługiwany na procesorach graficznych NVIDIA z serii RTX 3000 i wyższych, AMD oferuje go na Radeonach RX 5000 i wyższych, a Intel obsługuje technologię procesorów graficznych Arc pierwszej generacji.
Po stronie procesora AMD umożliwia włączenie paska Resizable BAR na procesorach Ryzen 3000 i nowszych (z wyjątkiem Ryzen 5 3400G i Ryzen 3 3200G) na płytach głównych z serii 500. Z kolei Intel powinien wspierać technologię z płyt głównych z serii 400 dla procesorów Core 10. generacji i nowszych.
Pobierz DirectX 12 – bezpłatnie
https://disk.yandex.ru/d/TgqZhuPWLYIIdw